Razmišljate
o videzu kopalnice, vendar še nimate idej in ne veste, kako ali kje začeti? Tale
blog je namenjen predstavitvi trendov kopalnic, ki vam lahko dajo pravo vrsto
navdiha. Ne glede na to, če gradite nov dom, ali le načrtujete prenovo, bomo v
vas zagotovo spodbudili kreativnost.
Oblikovalci
in oblikovalke se vse bolj nagibajo k poenostavljenim oblikam in naravnim
materialom, saj na nek način optično zagotavljajo počitek. Tako se v trend
vračajo dekorji s terrazzo učinkom, ki se ne predstavlja le v talnih oblogah, ampak
preide na stenske in se pojavlja celo v dodatkih (mize, stoli, fronte
kopalniškega pohištva, …). Odličen oblikovalski primer so Casa
dolce casa – Casamood.
Terrazzo je v
osnovi mešanica kamenčkov in marmorja sprijetega s cementom. Občutek nekoliko
višjega cenovnega ranga v prostoru je uporaba izključno marmorja, po navadi v
ploščah večjega formata. Poslužuje se sicer med drugim kombinacije marmorja z
lesom (desna slika spodaj), kar ustvarja dinamično nasprotje, hkrati pa vpetost
obeh materialov privabi čisto eleganco in dekoracijsko kompozicijo. Pohištvo,
ki ga najdemo na slovenskem trgu in ga lahko vkomponiramo v opisan ambient, je
zagotovo Kolpa san,
linija Pandora (leva slika: vir: https://www.kolpasan.si/sl/izdelki/kopalnisko-pohistvo/pandora).
Bodite drzni, začnite razmišljati o temnejših tonih pohištva. Marsikdo se želi izogniti klasični barvi kopalniškega interierja – belo in modro z nečim novim.
Po zadnjih trendih lahko opazimo nežno sive tone, vse bolj pa bodo trendi vodili k temnejšim tonom vse tja do črne barve. Navadno gre za dvobarvno kombinacijo – bela na notranji strani, črna oziroma obarvanje na zunanji strani. Slednje lahko prav tako zasledimo na domačem trgu in sicer pri podjetju Kolpa d.d., premium kolekciji Boul ter Milo.
Iz referenčnih
primerov lahko opazimo, da se na oblikovalskem prizorišču pojavljajo močne težnje
k oblikovanju samostoječih kopalnih kadi, kar se izkazuje v široki raznolikosti
modelov. V kopalniški opremi niso več le funkcionalen dodatek ampak tudi
ekspresiven, prostostoječ okras in sestavni del modernega kopalniškega
oblikovanja. Tako zaradi hitrega življenjskega sloga skušamo vnesti vanj spa
atmosfero in zen občutek, saj vabi v estetski užitek. Nikakor pa se ne bojte v
interier vnesti tapet, ki so v kvalitetnih izvedbah veliko bolj ekonomična
naložba kot vsakršen premaz ali barva. Z različnimi barvami in vzorci lahko
ustvarimo popoln, sproščujoč kotiček zase v kombinaciji s »free-standing«
kopalno kadjo: Kolpa san – Dalia.
Z umikanjem
tisočletne roza barve iz vročega oblikovalskega prizorišča, narašča uporaba
zemeljskih tonalitet kot so bež, blond, gozdno zelena in pepelno oglje.
Vsekakor to ne pomeni, da bo baker povsem izginil iz modnih detajlov
oblikovanja. Namesto tega opažamo močnejše preference do medenine, črnih in
belih kovin. Slednje kombinacije lahko izrazito zasledimo pri stockholmski
oblikovalski znamki Swoon.
Sledi tega so vidne tudi v novomeškem proizvajalcu kopalniške opreme Kolpa san, kolekcija Blanche.
Barvna
trendovska in teksturalna izraznost se v interjerju kopalnice dinamično izraža
na različne načine. Eden izmed njih je uporaba motiva betona, kakor smo
ugotovili – vračanje k naravi, naravnim materialom. Gre za nekakšno vidno igro
oblik, odtisov in geometrijskih oblik, z grafičnimi vzorci in 3D izrazi ploščic,
ki so povsem lahkotni, nežni obrisi ter v enakih barvah na matirani ali
glazirani površini. Impresivne vzorce proizvaja podjetje Mutina, zanimiva
pa je tudi Cava collection by LucidiPevere. Tako lahko s pomočjo izbranih trendovskih
barv, vzorcev in geometrije transformiramo vsak prostor v prefinjen in
umetniški. Primer dobre prakse so zagotovo Home Design.
Pri smernicah sodobnega življenjskega stila hodita modna industrija in arhitektura z roko v roki, kar se odraža tudi v interjerju prostorov. Tako ne preseneča letošnji izbor premišljenih barvnih odtenkov, posvečenih umirjanju življenjskega sloga, ki so odklon od trendovskih živahnih in kovinskih barv, modernih v 2018.
Za razliko od lanskih temnejših barv interjerja, letos opazimo veliko pastelnih, mehkejših odtenkov, kot so: nežno rumena z različnimi odtenki rdečil, pastelno zelena – žajbelj barva, limonino rumena, roza, marelično oranžna, golobičasto siva, koralni odtenki, …
Pastelne barve so v tokratnem prostoru kombinirane s skrbno mero okusa in občutka prelivanja med seboj. Poleg tega utišani pasteli ustvarijo toplo ozadje za minimalistično oblikovanje.
Še vedno se lahko pojavi kakšna dominantna barva: rdeča/rumena/klein modra, ki jo dopolnimo s paleto pastelnih barv, po navadi povsem kontrastno in jo s tem omilimo. Priljubljen je utrip lovsko zelene barve, ki se spreminja od muhaste do utišane, kar posnema občutek bujnih rastlin in zdravilnih moči narave v vašem domu. Zadnja omenjena barva je še kako primerna pri opremljanju teras, sploh če so dobro osvetljene in želimo vanje vnesti noto narave. Še vedno se na odprtih, zunanjih prostorih, ki so v stiku z naturo, nagibamo k izbiri naravnega materiala, torej lesa, kovine, v kombinaciji z zanimivimi tekstilnimi teksturami. Ideje, dostopne vsem, sem za vse vas zbrala v treh predlogih, ki so skladni z zgoraj napisanimi smernicami. Veselo prenavljanje!
Opomba: Cene so informativnega značaja in se spreminjajo. Aktualne cene lahko preverite pri dobaviteljih oziroma proizvajalcih.
V zadnjem času se na arhitekturnem področju veliko govori o trajnostnem razvoju. A kaj to pravzaprav pomeni in katere vidike zajema trajnostni razvoj?
Trajnostni razvoj je zamisel o ureditvi človeške družbe, ki bi svojem delovanjem bolj smotrno izkoriščala naravne vire in danosti, spoštovala temeljne človekove pravice in poskušala zmanjšati negativne posledice človeškega delovanja na planet. Strategija za trajnosti razvoj obravnava tri glavne veje delovanja. Te so gospodarski in socialni razvoj in varstvo okolja.
Trajnostna arhitektura
V arhitekturi je razvoj trajnostne arhitekture prišel kot odgovor na potratne in ekološko sporne metode v arhitekturi 20. stoletja. Hitro rastoča rast prebivalstva je kreirala potrebo po novih stanovanjih, gradbenih in industrijskih objektih, naprednejša tehnologija pa je slednje omogočila. Nastalo je veliko gradbenih objektov, ki so se izkazali za energijsko potratne in ekološko nevzdržne. Razmere na trgu so povzročile hiter dvig nepremičnin v mestih, kar je privedlo do paradoksa izpraznjenih stanovanj, saj si jih veliko ljudi ne more privoščiti.
Trajnostna arhitektura sledi in upošteva naslednja načela:
manj gradiv oz. smotrnost le teh,
čim manj posegov v okolje,
načelo celostne arhitekture,
upoštevanje celotnega procesa projektiranja, ki zajema način gradnje, namen uporabe in razgradnjo.
Naloge trajnostne arhitekture
Prva naloga in skrb trajnostnega razvoja v arhitekturi je zmanjšati okoljski odtis obstoječih stavb in novogradenj. Primeri dobre prakse trajnostne arhitekture zajemajo:
uporabo lokalnih materialov,
transport z nižjim ogljičnim odtisom,
revitalizacijo zapuščenih industrijskih območij,
urbane parke v mestih,
inovativno oblikovanje, ki izboljšuje kakovost življenja prebivalcev,
Spletna stran predstavlja vizualno podobo podjetja. Njen cilj je obiskovalca prepričati, da nekaj stori. Te cilje najlažje dosežemo s privlačno, funkcionalno in lahko dostopno spletno stranjo oz. uporabniškim vmesnikom. Spletna stran mora imeti dobro grafično podobo, enostavno navigacijo stran ter logično in pregledno postavitev. Opisanih je nekaj nasvetov, kako se lotiti oblikovanja spletnih strani.
Vizualna podoba podjetja je pomembna (vir: Pinterest)
KREATIVNO RAZMIŠLJANJE
Najpomembnejše pri oblikovanju je kreativno razmišljanje. Z razumevanjem le tega lažje ugotovimo, kje se nam je zataknilo, kaj smo naredili narobe, ob enem pa spoznamo tudi svoje pozitivne lastnosti in lažje prepoznamo svoje slabosti.
NAROČNIK IN STORITEV
Preden začnemo oblikovati, se moramo pozanimati, kakšne so želje naročnika. Razumeti moramo, zakaj stranka želi spletno stran in kaj želi z njo doseči ter poizvedeti, kdo so končni uporabniki. Ključnega pomena je razumevanje storitev, ki jih stranka ponuja oz. kaj počne njeno podjetje. Preveriti moramo, ali že ima spletno stran. Če jo ima, se pozanimamo, kaj ji je na njej všeč in kaj ne. Ne pozabita se pogovoriti tudi, katere funkcije si želi imeti (košarica za nakupovanje, galerija slik, možnost komentarjev, idr.). Vsako podjetje ima konkurenco. Naša naloga je, da ugotovimo, zakaj podjetje izstopa. Če stranka tega še ne ve, jo je treba pripraviti, da bo začela razmišljati o tem. Pozanimajte se o konkurenci, kaj ponujajo, kakšne so njihove spletne strani. Stranka naj vam pokaže, kaj ji je na drugih straneh všeč in kaj ne.
S stranko se veliko pogovarjajte (vir: Pinterest)
KONČNI UPORABNIKI
Poleg naročnika moramo v raziskavo vključiti tudi končne uporabnike, tako da se z njimi pogovarjamo o težavi. Predvsem se pozanimamo, kako uporabniki razmišljajo in kakšna so njihova pričakovanja. V teoriji to zveni zelo preprosto. V praksi pa se velikokrat zgodi, da stranka ne zna razložiti, kaj si želi. V tem primeru je komunikacija še toliko bolj pomembna. Najlažje je, da si vnaprej pripravimo vprašanja, ki so ključna za razumevanje naročnikovih želj in tako skupaj s stranko pridemo do želenih informacij.
BRAINSTORMING
Ko smo zbrali vse potrebne informacije za razumevanje želj stranke, poskušamo poiskati, ideje in prepoznati problem iz različnih zornih kotov. Poskušajte se postaviti v vlogo stranke in končnega uporabnika ali pa se o možnih rešitvah pogovarjajte skupaj. Ta faza se imenuje inkubacija. V njej se porodijo prve ideje, zanjo potrebujemo veliko časa in potrpljenja, saj predstavlja najpočasnejši del kreativnega razmišljanja. Seveda, se ta faza inkubacije lahko pohitri, tako da organiziramo brainstorming. Za inkubacijo sledi olajšanje, kjer se vsi delčki informacij sestavijo v smiselno celoto in pridemo do rešitve. Ta faza se zgodi, ko najmanj pričakujemo oz. kadar ne razmišljamo o težavi. Priporočljivo se je ukvarjati s kreativnostjo na splošno, saj s tem pohitrimo ta del procesa.
Enostavna metoda iskanja idej (brainstorming)
KRITIČNOST
Rešitev je vedno potrebno preveriti. Drznite si biti kritični do svojega dela, saj je to najboljši način, da ga izboljšate. Lahko se zgodi, da pademo nazaj v inkubacijo, če se nam rešitev ne zdi dovolj primerna. S tem ni nič narobe, saj se med kreativnim razmišljanjem pogostokrat vračamo kakšen korak ali več nazaj in se s tem vedno naučimo nekaj novega.