Kreativno oblikovanje spletnih strani
Spletna stran predstavlja vizualno podobo podjetja. Njen cilj je obiskovalca prepričati, da nekaj stori. Te cilje najlažje dosežemo s privlačno, funkcionalno in lahko dostopno spletno stranjo oz. uporabniškim vmesnikom. Spletna stran mora imeti dobro grafično podobo, enostavno navigacijo stran ter logično in pregledno postavitev. Opisanih je nekaj nasvetov, kako se lotiti oblikovanja spletnih strani.
KREATIVNO RAZMIŠLJANJE
Najpomembnejše pri oblikovanju je kreativno razmišljanje. Z razumevanjem le tega lažje ugotovimo, kje se nam je zataknilo, kaj smo naredili narobe, ob enem pa spoznamo tudi svoje pozitivne lastnosti in lažje prepoznamo svoje slabosti.
NAROČNIK IN STORITEV
Preden začnemo oblikovati, se moramo pozanimati, kakšne so želje naročnika. Razumeti moramo, zakaj stranka želi spletno stran in kaj želi z njo doseči ter poizvedeti, kdo so končni uporabniki. Ključnega pomena je razumevanje storitev, ki jih stranka ponuja oz. kaj počne njeno podjetje. Preveriti moramo, ali že ima spletno stran. Če jo ima, se pozanimamo, kaj ji je na njej všeč in kaj ne. Ne pozabita se pogovoriti tudi, katere funkcije si želi imeti (košarica za nakupovanje, galerija slik, možnost komentarjev, idr.). Vsako podjetje ima konkurenco. Naša naloga je, da ugotovimo, zakaj podjetje izstopa. Če stranka tega še ne ve, jo je treba pripraviti, da bo začela razmišljati o tem. Pozanimajte se o konkurenci, kaj ponujajo, kakšne so njihove spletne strani. Stranka naj vam pokaže, kaj ji je na drugih straneh všeč in kaj ne.
KONČNI UPORABNIKI
Poleg naročnika moramo v raziskavo vključiti tudi končne uporabnike, tako da se z njimi pogovarjamo o težavi. Predvsem se pozanimamo, kako uporabniki razmišljajo in kakšna so njihova pričakovanja. V teoriji to zveni zelo preprosto. V praksi pa se velikokrat zgodi, da stranka ne zna razložiti, kaj si želi. V tem primeru je komunikacija še toliko bolj pomembna. Najlažje je, da si vnaprej pripravimo vprašanja, ki so ključna za razumevanje naročnikovih želj in tako skupaj s stranko pridemo do želenih informacij.
BRAINSTORMING
Ko smo zbrali vse potrebne informacije za razumevanje želj stranke, poskušamo poiskati, ideje in prepoznati problem iz različnih zornih kotov. Poskušajte se postaviti v vlogo stranke in končnega uporabnika ali pa se o možnih rešitvah pogovarjajte skupaj. Ta faza se imenuje inkubacija. V njej se porodijo prve ideje, zanjo potrebujemo veliko časa in potrpljenja, saj predstavlja najpočasnejši del kreativnega razmišljanja. Seveda, se ta faza inkubacije lahko pohitri, tako da organiziramo brainstorming. Za inkubacijo sledi olajšanje, kjer se vsi delčki informacij sestavijo v smiselno celoto in pridemo do rešitve. Ta faza se zgodi, ko najmanj pričakujemo oz. kadar ne razmišljamo o težavi. Priporočljivo se je ukvarjati s kreativnostjo na splošno, saj s tem pohitrimo ta del procesa.
KRITIČNOST
Rešitev je vedno potrebno preveriti. Drznite si biti kritični do svojega dela, saj je to najboljši način, da ga izboljšate. Lahko se zgodi, da pademo nazaj v inkubacijo, če se nam rešitev ne zdi dovolj primerna. S tem ni nič narobe, saj se med kreativnim razmišljanjem pogostokrat vračamo kakšen korak ali več nazaj in se s tem vedno naučimo nekaj novega.