Kreativno oblikovanje spletnih strani

Spletna stran predstavlja vizualno podobo podjetja. Njen cilj je obiskovalca prepričati, da nekaj stori. Te cilje najlažje dosežemo s privlačno, funkcionalno in lahko dostopno spletno stranjo oz. uporabniškim vmesnikom. Spletna stran mora imeti dobro grafično podobo, enostavno navigacijo stran ter logično in pregledno postavitev. Opisanih je nekaj nasvetov, kako se lotiti oblikovanja spletnih strani.

Vizualna podoba podjetja je pomembna (vir: Pinterest)

KREATIVNO RAZMIŠLJANJE

Najpomembnejše pri oblikovanju je kreativno razmišljanje. Z razumevanjem le tega lažje ugotovimo, kje se nam je zataknilo, kaj smo naredili narobe, ob enem pa spoznamo tudi svoje pozitivne lastnosti in lažje prepoznamo svoje slabosti.

NAROČNIK IN STORITEV

Preden začnemo oblikovati, se moramo pozanimati, kakšne so želje naročnika. Razumeti moramo, zakaj stranka želi spletno stran in kaj želi z njo doseči ter poizvedeti, kdo so končni uporabniki. Ključnega pomena je razumevanje storitev, ki jih stranka ponuja oz. kaj počne njeno podjetje. Preveriti moramo, ali že ima spletno stran. Če jo ima, se pozanimamo, kaj ji je na njej všeč in kaj ne. Ne pozabita se pogovoriti tudi, katere funkcije si želi imeti (košarica za nakupovanje, galerija slik, možnost komentarjev, idr.). Vsako podjetje ima konkurenco. Naša naloga je, da ugotovimo, zakaj podjetje izstopa. Če stranka tega še ne ve, jo je treba pripraviti, da bo začela razmišljati o tem. Pozanimajte se o konkurenci, kaj ponujajo, kakšne so njihove spletne strani. Stranka naj vam pokaže, kaj ji je na drugih straneh všeč in kaj ne.

S stranko se veliko pogovarjajte (vir: Pinterest)

KONČNI UPORABNIKI

Poleg naročnika moramo v raziskavo vključiti tudi končne uporabnike, tako da se z njimi pogovarjamo o težavi. Predvsem se pozanimamo, kako uporabniki razmišljajo in kakšna so njihova pričakovanja. V teoriji to zveni zelo preprosto. V praksi pa se velikokrat zgodi, da stranka ne zna razložiti, kaj si želi. V tem primeru je komunikacija še toliko bolj pomembna. Najlažje je, da si vnaprej pripravimo vprašanja, ki so ključna za razumevanje naročnikovih želj in tako skupaj s stranko pridemo do želenih informacij.

BRAINSTORMING

Ko smo zbrali vse potrebne informacije za razumevanje želj stranke, poskušamo poiskati, ideje in prepoznati problem iz različnih zornih kotov. Poskušajte se postaviti v vlogo stranke in končnega uporabnika ali pa se o možnih rešitvah pogovarjajte skupaj. Ta faza se imenuje inkubacija. V njej se porodijo prve ideje, zanjo potrebujemo veliko časa in potrpljenja, saj predstavlja najpočasnejši del kreativnega razmišljanja. Seveda, se ta faza inkubacije lahko pohitri, tako da organiziramo brainstorming. Za inkubacijo sledi olajšanje, kjer se vsi delčki informacij sestavijo v smiselno celoto in pridemo do rešitve. Ta faza se zgodi, ko najmanj pričakujemo oz. kadar ne razmišljamo o težavi. Priporočljivo se je ukvarjati s kreativnostjo na splošno, saj s tem pohitrimo ta del procesa.

Enostavna metoda iskanja idej (brainstorming)

KRITIČNOST

Rešitev je vedno potrebno preveriti. Drznite si biti kritični do svojega dela, saj je to najboljši način, da ga izboljšate. Lahko se zgodi, da pademo nazaj v inkubacijo, če se nam rešitev ne zdi dovolj primerna. S tem ni nič narobe, saj se med kreativnim razmišljanjem pogostokrat vračamo kakšen korak ali več nazaj in se s tem vedno naučimo nekaj novega.

Poustvari | predsoba

Stopili smo v novo leto, kar lahko pomeni začetek nečesa novega in je zato morda čas, da preuredimo in osvežimo kakšen prostor v katerem živimo. V vsakem domu nas najprej pozdravi predsoba. Gre za prostor v katerem odlagamo oblačila in sezuvamo čevlje. Pomembno je, da prostor deluje prijetno in gostoljubno. Za vas sem poustvarila predsobo, ki je nekoliko manjša, z dodajanjem pohištva pa je primerna tudi za večje hodnike in prostore. Izdelke, ki sem jih uporabila, lahko najdete na spletni strani trgovine JYSK.

Primer opreme predsobe (vir: Pinterest)

Tokrat sem izbrala minimalističen stil opremljanja, saj so predsobe ponavadi majhne in brez oken. V predsobah, kjer ni naravne svetlobe, izberite svetle in tople odtenke pohištva ter dodatkov. Majhnim predsobam pa zagotovo ne sme manjkati tudi ogledalo, ki optično poveča prostor. Lahko je samostoječe, pritrjeno na steno ali vrata. Dobrodošel je tudi kakšen predpražnik ali tekač, preproga.

V večjih predsobah je dovolj prostora za umestitev klopi, saj si sede lažje obujemo čevlje. V kot pa lahko postavimo samostoječi obešalnik za plašče. Če je omarica za čevlje nižja, nanjo postavimo skledo ali okrasni pladenj za odlaganje ključev in podobnih drobnarij, ki bi jih sicer pri odhodu iz hiše iskali.

1. OMARICA ZA ČEVLJE | JYSK:119€; 2. OGLEDALO | JYSK: 59,99€ 3. CVETLIČNI LONČEK | JYSK: 4€; 4. ČRKE (home) | JYSK: 4,99€; 5. PREDPRAŽNIK | JYSK: 7,50€. Vir: Anja Kapun

6. PREPROGA (siva) | JYSK: 19,99€; 7. KLOP | JYSK: 119€; 8. STOJALO ZA PLAŠČE | JYSK: 49,99€; 9. STENSKE POLICE | JYSK: 29,99€. Vir: Anja Kapun

 

 

Pin It on Pinterest